Program Profili |
Şehir ve Bölge Planlama Bilim alanı, gerek sosyal bilimler gerekse doğa bilimleri alanındaki farklı disiplinlerde üretilen bilgileri de kullanan
disiplinler-arası bir bilim alanıdır. Kent ve kentleşmeyle ilgili sorunların
çözümü için tasarlanan şehir planlarının hazırlanması konusunda tek yetkili meslek alanı olan Şehir ve Bölge Planlama bilim alanında,
öğrencilerin birer plancı olarak yetiştirilebilmesi, hem kuramsal dersler
hem de uygulamalı proje dersleriyle bir bütünlük arz eder nitelikte tasarlanmıştır. Özellikle uygulamalı proje derslerinde öğrencilere,
projeleri üzerinden doğrudan yönlendirme yapılmakta ve uygulamaya
dair öğrencilerimizin özellikle kuramsal derslerde almış oldukları
bilgilerin uygulamayla arasındaki ilişki kurulmaktadır. Bununla birlikte planlamanın disiplinler-arası mahiyeti, planlamada uzmanlık alanı
çeşitliliğinin artmasına neden olmaktadır. Lisans eğitimi esnasında Şehir planlama, bölge planlama, bölgesel kalkınma, kırsal alan planlaması, kent
tarihi, kentsel koruma, açık ve yeşil alan planlaması, bilgisayar destekli tasarım ve kentsel tasarım gibi çeşitlenen uzmanlık alanlarına
gerekli yönlendirmeler yapılmaktadır. Ayrıca Ülkemizde kentleşme, özellikle 2000li yılların ortalarından itibaren yeni bir sürece girmiştir. 20. Yüzyılın ikinci yarısındaki ağırlıkla
niceliksel terimlerle açıklanmaya çalışılan kentleşme deneyimleri, içinde bulunduğumuz
süreçte daha çok niteliksel terimlerle açıklanmaya
başlanmıştır. Kentleşme süreçlerinin ve deneyimlerinin, kentleşmeyle
doğrudan ilişkili biçimde tezahür eden kalkınma süreç ve deneyimlerinin değişiyor olması bölümümüzün hem araştırma konusunda hem eğitim konusunda doğrudan
ilgi alanı içine girmektedir. Bu açılardan
Şehir ve Bölge Planlama Bölümü olarak öncelikli hedeflerimiz şu şekilde tanımlanmaktadır:
· Ülkemizin içinde bulunduğu bu yeni kentleşme sürecini ve bununla ilgili değişkenleri daha ayrıntılı ve derinlemesine analiz
edebilmek; · Bu süreçte ortaya
çıkan kentleşmeyle ilgili sorunların çözümü için ülkemiz planlama literatürüne bölümümüzce yapılan
araştırmaya bağlı bilimsel bilgi katkısını artırmak; · Uluslararası düzeyde kentleşme deneyimlerini inceleyerek
ülkemizdeki kentleşme deneyimleriyle olan benzerliklerini ve farklılıklarını analiz edebilmek ve buna bağlı olarak uluslararası literatüre doğrudan
katkı yapabilmek; · Ülkemizdeki kentleşme deneyimlerinin analizlerinden kavramsal çerçeveler oluşturarak
planlama pratiğine uluslararası düzeyde kuramsal katkı
yapabilmek; · Öğrencilerimizi bu yeni kentleşme sürecinin gerektirdiği bilgi donanımına
sahip birer
plancı olarak yetiştirebilmek; |
|
· Lisans ve lisansüstü düzeyde bölümümüzü
yukarıda belirtilen
hedefler açısından daha
üretken, rekabetçi ve araştırmacı bir bölüm
haline getirebilmek. |
Öğrenci Kabul Koşulları |
Öğrencilerin bölümümüze
kayıtları, Yükseköğretim Kurulu ve Senato
tarafından belirlenecek esaslara uygun olarak yapılır. Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nda (YKS)
Matematik – Fen alanından alınacak
puan başarı sıralamasına bağlı olarak ÖSYM
tarafından Bölümümüze
yerleştirilmiş olmak. Yabancı uyruklu öğrencilerin Üniversiteye kayıtları, ilgili mevzuat hükümleri ile Senato
tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde yapılır. |
Önceki Öğrenmelerin Tanınması |
Yandal programları (1) Üniversitede yandal programları; 24/4/2010
tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans
Düzeyindeki Programlar Arasında
Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri ve Senato
tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Çift anadal programları (1) Erciyes
Üniversitesindeki eşdeğer diploma programları arasında uygulanacak
çift anadal programları; Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan
Dal ile
Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri ve
Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Birim içi geçişler (1) Üniversitedeki eşdeğer
diploma programları arasındaki kurum içi yatay geçişler; Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan
Dal ile
Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri ve
Senato tarafından belirlenen esaslara
göre yapılır.
Önceki öğrenmeler, Bölümümüz İntibak Komisyonu tarafından yapılan önceki öğrenme eğitim öğretim planı ders içerikleriyle Bölümümüz eğitim öğretim planında yer alan ders içeriklerinin denklik karşılaştırması incelemesine bağlı olarak tanınmaktadır. |
Üst Derece Programlara Geçiş |
Şehir ve Bölge Planlama lisans eğitimini başarıyla tamamlayan bölümümüz ve diğer planlama okulları mezunları için, Bölümümüz bünyesindeki lisansüstü eğitim, Şehir ve Bölge Planlama Anabilim Dalı’nda Tezli Yüksek Lisans programı olarak aktiftir ve eğitim vermektedir. |
Ölçme ve Değerlendirme |
Ölçme ve değerlendirme, T.C.
Erciyes Üniversitesi Mimarlık Fakültesi
Sınav Uygulama Usul ve Esaslarını belirleyen yönergeye göre yapılır. Ara sınavları, mazeret sınavları, dönem sonu sınavları, bütünleme ve Senato |
|
tarafından belirlenen diğer sınavlar aşağıdaki esaslara göre yapılır: a) Sınavlar; test, yazılı, sözlü, uygulamalı, yazılı - sözlü, yazılı - uygulamalı, yazılı - sözlü - uygulamalı, eski z sınavı, açık/kapalı jüri değerlendirmesi, proje, ödev ve sunum teslimi olarak veya bu yöntemlerin kombinasyonu
şeklinde yapılabilir. Bir ders için her dönemde en az bir ara sınav yapılır.
Sınavların yapılış şekilleri sayıları, tarihleri ve sınav yeri, Bölüm
Başkanlığının teklifi ve Dekanlığın onayı ile Yönetim Kurulu tarafından belirlenir. b) Öğrenciler, sınav programlarında belirtilen gün, saat ve
yerde sınava girmek zorundadır. Öğrencinin girmemesi gereken bir
sınava girmesi hâlinde aldığı not iptal edilir. Öğrenciler, sınavlarda kimlik belgelerini yanlarında bulundurmak
zorundadırlar. Başka bir öğrencinin yerine sınava giren öğrenci hakkında ilgili yönetmelik gereği disiplin
işlemi yapılır. c) Dini ve milli bayramlar dışında Cumartesi ve Pazar
günler i de sınav yapılabilir. ç) Yükseköğretim Kurulunca belirtilen haklı ve geçerli bir sebeple ara sınava giremeyen öğrencilere ilgili Yönetim Kurulu onayı ile mazeret sınavı hakkı tanınabilir. Ara sınavların dışındaki
sınavlar için mazeret sınavı hakkı tanınmaz.
Mazeret sınavından yararlanmak isteyen öğrencilerin ders dönemi bitmeden
ve mazeretin
sona ermesinden itibaren en geç yedi gün içinde Bölüm Başkanlığına başvurmaları gerekir. Özel Değerlendirmeli ve proje derslerinde, eğer varsa, ara sınavda teslim e dilmesi gereken değerlendirmeye esas
dokümanlar, öğrenci tarafından yapılan başvuru
esnasında Bölüm
Başkanlığına teslim edilir. Mazeret sınavı hakkı, aynı ders için birden fazla kullanılamaz ve öğrenci bir ders
için her dönem en fazla bir defa mazeret sına v hakkını kullanabilir. Mazeret
sınavları, ilgili dönem içinde, Bölüm Başkanlığının teklifi, Yönetim kurulu kararı ile belirlenen tarihte yapılır. d) Derse kayıt yaptıran ve devam şartlarını sağlayan öğrenciler, akademik takvime ve ilan edilen tarihlere uygun olarak dönem içi ve dönem sonu sınavlarına girerler. e) Azamî ders yükü sınırları içinde kalmak şartıyla öğrenciler, notlarını yükseltmek üzere
her dönemde başarılı oldukları derslere yeniden kaydolarak sınavlarına girebilirler. Bu
durumda en son alınan not geçerli sayılır. f) Özel değerlendirmeli ve
proje derslerinde, başarı seviyesinin belirlenmesi
jüri değerlendirmesi ile
yapılabilir. Öğrenciler, Yönetim Kurulu tarafından belirlenen ve ilan
edilen tarih, saat ve yerde
sınav veya jüri için hazır bulunmalıdırlar. Öğrencinin bir dersin dönem sonu ve bütünleme sınavlarına girebilmesi için, aşağıdaki şartları yerine getirmesi gerekir: a) Teorik derslerin ve
öğretim üyeleri veya elemanları tarafından sınıfta yapılan uygulamaların en az %70’ine katılmış olmak, b) Proje, atölye, sınıf dışında yapılan
uygulamalar ve benzeri dönem içi çalışmalarının en az % 80’ine katılmış olmak, c) Yönetim kurulu tarafından belirlenen ders değerlendirme kriterlerine uymak koşuluyla, o derse ilişkin uygulama, proje, atölye,
staj, ödev v e benzeri dönem içi çalışmalarının ve yapılan eğitim -öğretimin özelliklerinin gerektirdiği ilgili birim tarafından uygun görülen |
|
diğer çalışmaları verilen süreler
içinde ve başarılı olarak yapmış olmak, |
Mezuniyet Koşulları |
Mezuniyet derecesi; derslerin kredi değerleri ile bu derslerin başarı
notlarının karşılığı olan katsayıların çarpımlarının cebirsel toplamının toplam krediye bölünmesiyle belirlenir. Bir öğrencinin mezun olabilmesi
için kayıtlı olduğu programın bütün derslerini başarması, 240 AKTS kredi miktarına ulaşmış olması ve mezuniyet derecesinin en az 2.00 olması
gerekir. Ayrıca toplam 45 günlük iki stajın
başarılması gerekmektedir. |
İstihdam Olanakları |
Şehir ve Bölge Planlama Bölümü mezunları ilgili bakanlıklar, Tabiat Varlıklarını Koruma Genel Müdürlüğü, Başbakanlık Toplu Konut İdaresi, valilikler ve belediyeler gibi kamu kuruluşlarında karar verme, araştırma, planlama, onama ve uygulama süreçlerinde çeşitli konumlarında görev
almaktadırlar. Serbest çalışan şehir plancıları, Serbest Şehircilik Bürolarında, her ölçekte belde ve belediyeler ile bakanlıklara bağlı
idareler tarafından ihaleye çıkarılan plan proje
hizmetlerinin yapım ve uygulama süreçlerinde yüklenici, proje yöneticisi, proje koordinatörü,
danışman vb. görevlerde bulunabilirler. Bunun yanı sıra özel sektörde, mimarlık, müteahhitlik, haritacılık büroları ile altyapı, ulaştırma konuları
ile
ilgilenen özel şirketlerde şehir plancıları çalışabilmektedirler. Ayrıca,
Dünya Bankası ve Birleşmiş Milletler gibi uluslararası
kuruluşların kentsel projeleri kapsamında ve Avrupa Birliğinin Avrupa
Kentsel Şartı ile ilişkili
projelerinde şehir plancıları için çalışma olanakları bulunmaktadır. Bu olanaklarla birlikte bölümümüz mezunları, yüksek düzeyde
bilimsel ve araştırmacı kabiliyetlerle mezun
olmaları neticesinde üniversitelerin ve
ilgili araştırma enstitüleri bünyesinde bilim insanı olarak da iş
bulabilmektedir. |
Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü 667 Sayılı KHK ile Yarı-Pasif açılmış olup, 04.10.2018 tarihinden itibaren Dr. Öğr. Üyesi M. Çağlar BAYDOĞAN bölüm başkanlığı görevini vekaleten yürütmektedir.
|
Misyonumuz; Toplumların
sosyo-ekonomik ve kültürel kalkınmasına katkıda bulunacak yapılı çevrenin tasarımı,
inşası ve planlanması sürecinde ilkeli ve sorumlu davranan, etik, estetik ve
manevi duyarlılığa sahip, özgüvenli, dürüst profesyonel mimar, tasarımcı ve
kent plancıları yetiştirmektir. Bu işgücünün doğal ve yapılı çevrenin kültürel,
sosyal ve fiziksel bağlamının değerini bilen; çevrenin korunması,
sürdürülebilir büyüme ve değişimin sağlanması için kültürel kalıplara uygun değerler
ve formların düzenlenmesini önemseyen; mevcut kuramsal bilgi, beceri ve tasarım
yöntembilimi ile uygulama paradigmalarını birleştiren; analiz, sentez ve
üretimden oluşan tasarım sürecinde diğer disiplinlerden gelen bilginin
entegrasyonunu vurgulayan; geçmiş, bugün ve gelecek arasındaki ilişkiyi anlayan
zamansız ve güncel tasarımların peşinde bireyler olarak topluma kazandırılması
ilke edinilmiştir.
Vizyonumuz; Evrensel
ve kültürel değerler ile modern bilim ve sanat anlayışını gözeterek, özgür düşünce
ve sanatsal yaratıcılıktan beslenen tasarım ve planlama bilgisinin üretimine
dayanan, yüksek kalitede bir mesleki eğitimin verilmesidir. Bu vizyon şu
hedefleri karşılamaktadır:
· İlham verici, etkili ve
entelektüel bir eğitim ve çalışma ortamı yaratmak.
· Lisans eğitimi sonrası,
araştırma-tabanlı Yüksek Lisans programları ile mesleki disiplini ileriye
götürmek.
· Ulusal ve uluslararası tanınırlığı
arttırmak için araştırma faaliyetleri, profesyonel ve akademik faaliyetlerde
bulunmak; sergi ve yayınlar yapmak.
· Üniversitenin diğer
birimleri, yerel ve uluslararası düzeydeki diğer eğitim kurumları ve meslek
odaları ve yerel yönetimler ile işbirliği içerisinde, disiplinlerarası eğitim
ve araştırma programlarına katkıda bulunmak.
· Yapılı çevrenin geliştirilmesinde
toplum, yerel yönetimler, belediyeler, özel sektör ve mesleki kuruluşlar ile
birlikte çalışarak kamuya hizmet etmek.
FAKÜLTE YÖNETİMİ
Prof. Dr. Gonca BÜYÜKMIHÇI
Dekan
Dr. Öğretim Üyesi Özlem SÜMENGEN
Dekan Yardımcısı
Dr. Öğretim Üyesi Fulya SINACI ÖZFINDIK
Dekan Yardımcısı
Fatma İLHAN
Fakülte Sekreteri
FAKÜLTE YÖNETİM KURULU ÜYELERİ
Prof. Dr. Gonca BÜYÜKMIHÇI
Dekan
Prof. Dr. Fatih ALTUN
Mühendislik Fakültesi Öğretim Üyesi
Prof. Dr. Aygül AYKUT
Güzel Sanatlar Fakültesi Öğretim Üyesi
Prof. Dr. Ömer Orkun DEMİRAL
Veteriner Fakültesi Öğretim Üyesi
Doç. Dr. Hale KOZLU
Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi
Doç.Dr. Z. Özlem PARLAK BİÇER
Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi
Dr. Öğretim Üyesi Semih Halil EMÜR
Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi
FAKÜLTE KURULU ÜYELERİ
Prof. Dr. Gonca BÜYÜKMIHÇI
Dekan
Doç. Dr. Z. Özlem PARLAK BİÇER
Mimarlık Bölüm Başkanı V.
Prof. Dr. Barış ERGEN
Şehir ve Bölge Planlama Bölüm Başkanı
Dr. Öğretim Üyesi Murat Çağlar BAYDOĞAN
Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölüm Başkan V.
Prof. Dr. Gonca BÜYÜKMIHÇI
Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi
Prof. Dr. Barış ERGEN
Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi
Doç. Dr. Seda ÇALIŞIR HOVARDAOĞLU
Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi
Doç. Dr. Ozan HOVARDAOĞLU
Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi
Dr. Öğretim Üyesi Ceyhan YÜCEL
Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi
FAKÜLTE YAYINLARI. |
|
|
|
|
MİMARLIK FAKÜLTESİ BÖLÜMLER BLOĞU KANTİN İHALESİ
İhale Başlangıç Tarihi : 23/02/2015, 11:12
İhale Bitiş Tarihi : 06/03/2015, 15:00
FOTOKOPİ ODASI KİRA İHALESİ İLANI
İhale Başlangıç Tarihi : 27/11/2013, 13:18
İhale Bitiş Tarihi : 08/12/2013, 22:00
MİMARLIK KANTİNİ İÇİN İHALE DUYURUSU 28.02.13
İhale Başlangıç Tarihi : 28/02/2013, 09:01
İhale Bitiş Tarihi : 07/03/2013, 22:00
FakültemizdeBölümler Bloğu 1. katta toplam 57,58 m2 alan 24 ay(2 yıl) süre ile 2886 Sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 51/g bendine göre kiraya verilecektir. Bir yıllık keşif bedeli 10.000,00 TL+KDV ve geçici teminat bedeli 1.000,00 TL olarak belirlenmiştir. Konu ile ilgili yeri kiralamak isteyenlerin 08 Mart 2013 Cuma günü saat 10:00’a kadar teklif verilmesi önemle duyurulur.28.01.2013
MİMARLIK FAKÜLTESİ OTOMATİK SICAK SOĞUK İÇECEK VE YİYECEK MAKİNASI İHALESİ DUYURUSU
İhale Başlangıç Tarihi : 12/06/2012, 13:51
İhale Bitiş Tarihi : 27/06/2012, 11:00
Fakülte Sekreteri
Fatma İLHAN
Dahili:35005
Özel Kalem
Murat YILMAZ
Dahili:35000
Mimarlık Bölümü Sekreterliği
Gülnaz ERCAN
Dahili:35100
Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Sekreterliği
Koray ÇITAK
Dahili:35350
Yazı İşleri Bürosu
Derya FİDAN
Dahili:35011
Evrak Bürosu
Bircan KAYA
Dahili:35010
Tahakkuk Bürosu
Hakan T. ÖZBULAK
Dahili:35008
Dahili:35009
Ali ÖZKAN
Dahili:35013
Adem COŞAN
Dahili:35013
Osman PAKDEMİR
Dahili:35013
Hüseyin BOZKURT
Dahili:35018
Erciyes Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü 1992 Yılı’nda Eğitim-Öğretime başlamıştır. İç Anadolu’nun önemli üniversitelerinden biri olan Erciyes Üniversitesi kaliteli eğitim anlayışını Mimarlık Fakültesi-Mimarlık Bölümü’nde de devam ettirmiştir. İlk mezunlarını 1996 yılında veren Mimarlık Bölümü, günümüzde de yapı sektöründe etkin görev alan mimarlar yetiştirmeye devam etmektedir.
Eğitim sürecine ilk olarak Mühendislik Fakültesi binasında başlayan bölüm, daha sonra İşletme Fakültesi’ne taşınmıştır. 2003 yılından itibaren Mimarlık Fakültesi binasında eğitimine devam etmektedir. Mimarlık eğitiminin farklı bir süreç olduğu göz önüne alındığında mekânsal kalitenin önemi göz ardı edilemez. Mimarlık Bölümü de öğrencilerine ortak çalışma imkânı sunan büyük atölyeler, bireysel çalışmalar için sınıflar, bilgisayar laboratuarları ve konfor koşulları yüksek kütüphane imkânı sunmaktadır. Ayrıca mimarlık eğitiminin vazgeçilmezlerinden olan sosyal etkileşim için ortak buluşma mekânları sağlanmaktadır.
Günümüzde 1 profesör, 2 doçent, 8 yardımcı doçent, 3 öğretim görevlisi ve 13 araştırma görevlisi ile toplamda tam zamanlı 27 öğretim elemanı ile eğitime devam eden Mimarlık Bölümü, disiplinler arası çalışmaları da göz önüne alarak, Şehir ve Bölge Planlama Bölümü, Sosyoloji Bölümü, İnşaat Mühendisliği Bölümü, Tarih Bölümü, Sanat Tarihi Bölümü ve Güzel Sanatlar Fakültesi ile ortak çalışmalar ve dersler yürütmektedir.
Mimarlık eğitimi araştırma, sentez yapma ve uygulama ile sürdürülebilen bir eğitim sürecidir. Eğitimin stüdyo ortamına, teorik eğitimle birlikte yerel ve ulusal ölçekte uygulama deneyimine sahip Mimarların katılımı sağlanmaktadır. Ayrıca farklı üniversitelerin Mimarlık Fakülte/Bölümleri ile işbirliği çerçevesinde ortak stüdyo çalışmaları gerçekleştirilerek bu ortam zenginleştirilmektedir. Bu süreç öğrencilerimizin sadece teorik eğitim alarak mezun olmaları değil, aynı zamanda uygulama aşamasında da etkin görev alan mimarlar olmalarını sağlamaktadır.
Mimarlık eğitimi sürecinde tasarım, tarih, kuram, yapı, koruma, çevre, çevresel ve kültürel sürdürülebilirlik alanlarında uygulama ve teori derslerinin, bu alanları destekleyen seçme derslerin yanı sıra, farklı disiplinlerden seçilebilen dersler de yer almaktadır. Derslerin işlenmesinde, öğrencinin, mimarlığın içinde biçimlendiği koşul ve normlara ilişkin kavrayışının, değerlendirme ve sorgulama yetilerinin gelişimi, farklı düşünme yollarının açık tutulması, mimarlık öğretiminin ve bilgilenme sürecinin temel bileşenleri olarak gözetilmektedir. Bölümümüzün eğitim yönünden temel hedefi, nitelikli öğrenme, bilgilenme, bilgi üretme gibi düşünsel eylemler için ortam oluşturmanın yanı sıra öğrencilerin uygulama alanında da donanımlı olmalarını sağlamaktır. Ayrıca bölüm olarak diğer bir ana amacımız da ülkemizde her ölçekteki tasarım ürünlerinin özgün ve yüksek niteliklere sahip kılınması sağlayacak mimarlar yetiştirmektir.
Doç. Dr. Z. Özlem PARLAK BİÇER
Bölüm Başkanı V.
Anabilim Dalı Başkanı : Doç. Dr.
Filiz SÖNMEZ
Bina Bilgisi Anabilim Dalı 7 öğretim üyesi ve 6 Araştırma görevlisi olmak üzere toplam 13 üyeden oluşmaktadır. Bina Bilgisi Anabilim Dalı mimarlık eğitiminin deneysel yapısını 8 dönem halinde yürütülen, mimari stüdyo ortamı aracılığıyla bünyesinde barındırmaya çalışan bir konumdadır. Ayrıca yürüttüğü diğer teorik derslerle stüdyo ortamını beslemekte ve mimarlık eğitimini bu bağlamda desteklemektedir. Bu deneysel yaklaşım özellikle mimarlık eğitiminin ilk yılında temel tasar eğitimi sürecinde oldukça belirleyici bir rol üstlenmekle beraber eğitimin geneline yayılması hedeflenmektedir.
Anabilim dalı bünyesinde güncel mimari tasarımın konularına ilişkin çalışmalar yürütülmekte ve bu çalışmaların çıktıları eğitime yansıtılmaktadır. Bu farklı çalışma alanları arasında tasarım kuramları, tasarımın yapılı ve doğal çevre sorunlarıyla ilişkisi gibi başlıklar bulunmaktadır. Bina Bilgisi Anabilim Dalı üyeleri mimari tasarımla ilgili güncel tartışmaların ve üretim çabalarının eğitime doğrudan ya da dolaylı olarak yansıtılmasında kritik bir rol üstlenmektedirler.
Anabilim Dalı Başkanı : Dr. Öğr. Üyesi H. Sencer ERKMAN
Mimarlık tarihi, insanoğlunun kendini mekânsal bir varlık olarak kavradığı andan itibaren, doğayı dönüştürmek yoluyla oluşturduğu yapılı çevrenin tarihidir. Bu süreç bir anlamda insanın evrenle uyum içinde yaşama çabasının ona kazandırdığı yaşam kültürünün öyküsüdür. Tekil mimari yapıdan kentsel çevreye uzanan mekânsal süreklilikte mimari, bir yaşam barınağı olmaktan öte topluluk halinde yaşamanın sonucu olarak toplumsal imgeleme seslenen bir kültür ortamı niteliği kazanır. Mimari toplum olma bilincini canlı tutan toplumsal belleğin taşıyıcısıdır. Geçmiş zamanların mimarisinin tanınması ve özenle korunarak yaşatılması bu nedenle anlamlıdır. Mimarlık tarihi araştırması ve bilgisi zaman içinde değişmeyen değerlerin anlaşıldığı ve kaydedildiği bir bilgi alanıdır. Mimarlık tarihi disiplininin misyonu mimarlık kültürünün değerlerini bugünün tasarımcılarına tanıtmak ve onların bu değerleri özümsemelerini sağlamaktır.
Mimarlık Tarihi Anabilim Dalı tasarım bilgisinin çeşitli açılardan ele alındığı mimarlık eğitimi içinde mimarlığın kuramsal altyapısını oluşturan kültür derslerinin yürütücüsüdür. Bu nedenle, mekan tasarımına yönelik mimari proje dersleri başta olmak üzere, yapım teknolojisi ve restorasyon disiplinlerini besleyen kültürel bir taban oluşturur. Mimarlık Tarihi Anabilim dalının vizyonu; tasarım öğrencilerinin kültürel donanımı yanında duyarlıklarının geliştirilmesine katkı sağlamak ve etik ve estetik değerler bağlamında tarihi çevre koruma bilincinin yerleştirilmesi, anlamlı ve güzel bir mimari çevrenin oluşturulması yönündeki sorumluluğun aşılanmasıdır.
Anabilim Dalı Başkanı : Doç. Dr. Hale KOZLU
Restorasyon Anabilim Dalı restorasyon, tarihi çevre ve kültür mirası başta olmak üzere korunması gereken yapılı çevre ile ilgili teoriği ve uygulamayı bir arada yürüterek koruma eğitimi vermeyi hedeflemektedir. Ayrıca tarihi çevre koruma bilincinin geliştirilmesi, geleneksel ve modern ölçüm-çizim tekniklerinin uygulaması ve restorasyon projelerine temel oluşturacak rölöve, restitüsyon ve restorasyon bilgilerinin verilmesi, kentsel ölçekte koruma yaklaşımının tartışılması ve seçmeli dersler ile birlikte koruma kuramı, uygulamaları, ulusal, uluslararası örneklerin incelenmesi, koruma projelerinin hazırlanması Ana Bilim Dalının eğitim hedefleri arasındadır. Aynı zamanda yürütülen derslerde amaç, kültür mirası koruma çalışmalarının önemli bir parçası olan arşivleme ve envanter oluşturma işlemlerinin, tek yapı ve çevre ölçeğinde oluşturulmasının öneminin anlatılması ve uygulamasının yapılmasıdır. Ayrıca bilimsel araştırmalar ve yayınlar ile bilgi birikimini üst seviyelerine taşıyarak ulusal ve uluslararası düzeyde koruma adına tanınır hale gelmeyi planlamaktadır. Anabilim dalı olarak bilimsel araştırma projeleri ve TUBİTAK projeleri de hazırlayarak koruma bilimine katkı sağlamaya çalışılmaktadır.
Restorasyon Anabilim Dalı 1992 yılında eğitime başlayan Mimarlık Fakültesi'nin en etkin görev alan anabilim dallarından birisidir. Günümüzde 1 Doçent, 2 Yardımcı Doçent ve 1 asistan ile çalışmalarını sürdürmekte olan Anabilim Dalı lisans eğitiminin yanı sıra yüksek lisans eğitimi de vermekte olup bilimsel bağlamda nitelikli araştırmacılar ve uygulamacılar yetiştirmektedir. Restorasyon Anabilim dalı lisans ve yüksek lisans eğitiminin dışında döner sermaye kapsamında uygulama çalışmaları da yürütmektedir. Kuramsal alt yapı ile sağlanan bilgilenme süreci uygulamalar ile devam etmekte ve öğrenciler ile yapılan projeler tartışılmakta, koruma projelerinin etapları, süreçleri deneyimler ile daha detaylı aktarılmaktadır.
Anabilim Dalı Başkan : Doç. Dr. Z. Özlem PARLAK BİÇER
Mimarlık eğitimi tasarım ve yapı eğitimlerinin iç içe geçmesiyle ilerlemektedir. Bir binanın nasıl yapılacağının, nasıl hayata geçirilip yaşanır hale getirileceğinin öğrencilere verilmesi Yapı Bilgisi Anabilim Dalı içerisinde yer alan zorunlu ve seçmeli dersler ile gerçekleştirilmektedir. Bunun için yapı elamanlarına yönelik olarak temeller, duvarlar, döşemeler, çatılar, merdivenler ile ilgili anlatımlar ve uygulamalar yapılmaktadır. Mukavemet ve strüktür bilgisi dersleri ile yapının taşıyıcılık bilgisi öğrencilere edindirilmeye çalışılmaktadır. Bir yapının fiziki çevresine yönelik bilgilerin verilmesi yine Yapı Bilgisi Anabilim Dalı kapsamında gerçekleştirilmektedir. Uygulamaya yönelik projeler yaptırılarak meslek pratiği kazandırılmaya çalışılmaktadır. Yapım İşinde büro ve şantiye yönetimi ve organizasyonlarının nasıl olabileceği işleyişleri ve maliyet bilgileri üzerinde uygulamalı aktarımlar gerçekleştirilerek öğrencilerin mesleğe hazırlanmaları amaçlanmaktadır.
2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar
Dönemi Misafir Öğretim Elemanları Öğr.
Gör. Eda VELİBAŞOĞLU Öğr.
Gör. İsmail RUHLUKÜRKÇÜ Öğr. Gör. Güntülü GÜNDOĞ Öğr. Gör. Mehmet
KASAP Öğr. Gör. Yavuz
ALTUNTUĞ Öğr. Gör. Gamze
ÖZBAL Öğr.
Gör. Orhan ERDOĞAN Öğr.
Gör. Pembegül SELMAN Öğr.
Gör. Metin DEMİRTAŞ Öğr.
Gör. Yalçın MERAL Öğr.
Gör. Mehmet KÜTAHNECİ Öğr.
Gör. Erman AĞMAZ Öğr.
Gör. Hüseyin Ali ÇELİKESİR |
2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı Güz
Dönemi Misafir Öğretim Elemanları Öğr.
Gör. Eda VELİBAŞOĞLU Öğr.
Gör. İsmail RUHLUKÜRKÇÜ Öğr. Gör. Güntülü GÜNDOĞ Öğr. Gör. Gülsema DİLER Öğr. Gör. Hakan
ÖZKAN Öğr. Gör. Aslı
ÖZBAY Öğr. Gör. Döndü
Merve ÇETİNKAYA, Öğr. Gör. Mehmet
KASAP Öğr. Gör. Yavuz
ALTUNTUĞ Öğr. Gör. Gamze
ÖZBAL Öğr.
Gör. Orhan ERDOĞAN Öğr.
Gör. Metin DEMİRTAŞ Öğr.
Gör. Yalçın MERAL Öğr.
Gör. Şule YARIMÇAM Öğr.
Gör. Pembegül SELMAN Öğr.
Gör. Hatice TORAMANLI Öğr. Gör. Hakan
ÖZKAN Öğr.
Gör. Alper AKSOY |
2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar
Dönemi Misafir Öğretim Elemanları Öğr.
Gör. Eda VELİBAŞOĞLU Öğr.
Gör. İsmail RUHLUKÜRKÇÜ Öğr. Gör. Güntülü GÜNDOĞ Öğr. Gör. Akgül
BÜYÜKPATIR Öğr. Gör. Gülsema DİLER Öğr. Gör. Aslı
ÖZBAY Öğr. Gör. Döndü
Merve ÇETİNKAYA, Öğr. Gör. Mehmet
KASAP Öğr. Gör. Yavuz
ALTUNTUĞ Öğr. Gör. Gamze
ÖZBAL Öğr.
Gör. Orhan ERDOĞAN Öğr.
Gör. Metin DEMİRTAŞ Öğr.
Gör. Fatih BOYDAK Öğr.
Gör. Tuncer KÜÇÜK Öğr.
Gör. Mehmet KÜTAHNECİ Öğr.
Gör. Kaan ZONTUL Öğr.
Gör. Asiye KAAN ÇETİN Öğr.
Gör. Yalçın MERAL Öğr.
Gör. Şule YARIMÇAM Öğr.
Gör. Pembegül SELMAN Öğr.
Gör. Hatice TORAMANLI |
2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı Güz
Dönemi Misafir Öğretim Elemanları Öğr.
Gör. Eda VELİBAŞOĞLU Öğr.
Gör. İsmail RUHLUKÜRKÇÜ Öğr. Gör. Güntülü GÜNDOĞ Öğr. Gör. Akgül
BÜYÜKPATIR Öğr. Gör. Gülsema DİLER Öğr. Gör. Furkan
ERGÜNEŞ Öğr. Gör. Hakan
ÖZKAN Öğr. Gör. Aslı
ÖZBAY Öğr. Gör. Döndü
Merve ÇETİNKAYA, Öğr. Gör. Mehmet
KASAP Öğr. Gör. Yavuz
ALTUNTUĞ Öğr. Gör. Gamze
ÖZBAL Öğr.
Gör. Orhan ERDOĞAN Öğr.
Gör. Kaan ZONTUL |
2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar
Dönemi Misafir Öğretim Elemanları Öğr.
Gör. Eda VELİBAŞOĞLU Öğr.
Gör. İsmail RUHLUKÜRKÇÜ Öğr. Gör. Güntülü GÜNDOĞ Öğr. Gör. Akgül
BÜYÜKPATIR Öğr. Gör. Hatice TORAMANLI Öğr. Gör. Furkan
ERGÜNEŞ Öğr. Gör. Fatih
BOYDAK Öğr. Gör. Gülsema DİLER Öğr. Gör. Aytimur
GÜPGÜPOĞLU Öğr. Gör. Hakan
ÖZKAN Öğr. Gör. Aslı
ÖZBAY Öğr. Gör. Alper
AKSOY Öğr. Gör. Döndü
Merve ÇETİNKAYA Öğr. Gör. Ahmet
ÖZHAMARATLI Öğr. Gör. Mehmet
KASAP Öğr. Gör. Yavuz
ALTUNTUĞ Öğr. Gör. Recep
AKBULUT Öğr. Gör. Kasım
BALCI Öğr. Gör. Gamze
ÖZBAL Öğr. Gör. Mehmet
KÜTAHNECİ |
2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı Güz
Dönemi Misafir Öğretim Elemanları Öğr.
Gör. Eda VELİBAŞOĞLU Öğr.
Gör. İsmail RUHLUKÜRKÇÜ Öğr. Gör. Güntülü GÜNDOĞ Öğr. Gör. Akgül
BÜYÜKPATIR Öğr. Gör. Hatice TORAMANLI Öğr. Gör. Furkan
ERGÜNEŞ Öğr. Gör. Fatih
BOYDAK Öğr. Gör. Gülsema DİLER Öğr. Gör. Aytimur
GÜPGÜPOĞLU Öğr. Gör. Hakan
ÖZKAN Öğr. Gör. Aslı
ÖZBAY Öğr. Gör. Alper
AKSOY Öğr. Gör. Döndü
Merve ÇETİNKAYA Öğr. Gör. Ahmet
ÖZHAMARATLI Öğr. Gör. Mehmet
KASAP Öğr. Gör. Yavuz
ALTUNTUĞ Öğr. Gör. Recep
AKBULUT |
2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar
Dönemi Misafir Öğretim Elemanları Öğr.
Gör. Eda VELİBAŞOĞLU Öğr.
Gör. İsmail RUHLUKÜRKÇÜ Öğr. Gör. Güntülü GÜNDOĞ Öğr. Gör. Bahadır ALTINKAYNAK Öğr. Gör. Faruk AKŞEHİRLİOĞLU Öğr. Gör. Akgül
BÜYÜKPATIR Öğr. Gör. Hatice TORAMANLI Öğr. Gör. Furkan
ERGÜNEŞ Öğr. Gör. Ayşegül
KIDIK |
2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılı Güz
Dönemi Misafir Öğretim Elemanları Öğr.
Gör. Eda VELİBAŞOĞLU Öğr.
Gör. Pembegül SELMAN Öğr.
Gör. İsmail RUHLUKÜRKÇÜ Öğr. Gör. Güntülü GÜNDOĞ Öğr.
Gör. Mehmet SOYGÜLLÜCÜ Öğr.
Gör. Hafize YILDIZ Öğr.
Gör. Aydan BAŞYAZICIOĞLU Öğr. Gör. Bahadır ALTINKAYNAK Öğr. Gör. Faruk AKŞEHİRLİOĞLU Öğr.
Gör. Dr. Murat KÖMÜRCÜ Öğr.
Gör. Alper AKSOY |
2014-2015 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar
Dönemi Misafir Öğretim Elemanları Öğr.
Gör. Orhan ERDOĞAN Öğr.
Gör. Eda VELİBAŞOĞLU Öğr.
Gör. Pembegül SELMAN Öğr.
Gör. İsmail RUHLUKÜRKÇÜ Öğr. Gör. Güntülü GÜNDOĞ Öğr.
Gör. Mehmet SOYGÜLLÜCÜ Öğr.
Gör. Hafize YILDIZ Öğr.
Gör. Aydan BAŞYAZICIOĞLU Öğr.
Gör. Timur DOĞAN |
2014-2015 Eğitim-Öğretim Yılı Güz
Dönemi Misafir Öğretim Elemanları Öğr.
Gör. Eda VELİBAŞOĞLU Öğr.
Gör. Alperen Alkan SÖZÜER Öğr.
Gör. Pembegül SELMAN Öğr.
Gör. İsmail RUHLUKÜRKÇÜ Öğr
Gör. Orhan ERDOĞAN |
2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar
Dönemi Misafir Öğretim Elemanları Öğr.
Gör. Eda VELİBAŞOĞLU Öğr.
Gör. Alperen Alkan SÖZÜER Öğr.
Gör. Pembegül SELMAN Öğr.
Gör. İsmail RUHLUKÜRKÇÜ Öğr.
Gör. Emre AROLAT Öğr.
Gör. Natali TOMBAK Öğr.
Gör. Nil AYNALI Öğr.
Gör. Hakan MAHİROĞLU Öğr.
Gör. Murat AKSU |
2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Güz
Dönemi Misafir Öğretim Elemanları Öğr.
Gör. Eda VELİBAŞOĞLU Öğr.
Gör. Alperen Alkan SÖZÜER Öğr.
Gör. Pembegül SELMAN Öğr.
Gör. İsmail RUHLUKÜRKÇÜ Öğr.
Gör. Emre AROLAT Öğr.
Gör. Natali TOMBAK Öğr.
Gör. Nil AYNALI Öğr.
Gör. Orhan ERDOĞAN Öğr.
Gör. Hakan MAHİROĞLU |
2012-2013 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar
Dönemi Misafir Öğretim Elemanları Öğr.
Gör. Eda VELİBAŞOĞLU Öğr.
Gör. Alperen Alkan SÖZÜER Öğr.
Gör. Orhan ERDOĞAN Öğr.
Gör. İsmail RUHLUKÜRKÇÜ Öğr.
Gör. Pembegül SELMAN Öğr.
Gör. Alper AKSOY Öğr.
Gör. Hakan MAHİROĞLU Öğr.
Gör. Umut İYİGÜN |
2012-2013 Eğitim-Öğretim Yılı Güz
Dönemi Misafir Öğretim Elemanları Öğr.
Gör. Eda VELİBAŞOĞLU Öğr.
Gör. Alperen Alkan SÖZÜER Öğr.
Gör. Pembegül SELMAN Öğr.
Gör. Mehmet KÜTAHNECİ Öğr.
Gör. Hakan MAHİROĞLU Öğr.
Gör. Murat AKSU Öğr.
Gör. Orhan ERDOĞAN Öğr. Gör. Didier Laroche Öğr.
Gör. İsmail RUHLUKÜRKÇÜ Öğr.
Gör. Aytimur GÜPGÜPOĞLU Öğr.
Gör. Hakan ÖZKAN Öğr.
Gör. Alper AKSOY |
Bölüm Başkanı
Prof. Dr. Barış ERGEN
Bölüm Başkan Yardımcısı
Dr. Öğr. Üyesi Ceyhan YÜCEL
Şehircilik Anabilim Dalı, farklı ölçeklerde ve kapsamlarda yürütülen stüdyo çalışmaları başta olmak üzere bünyesinde yer alan zorunlu + seçmeli derslerle planlama eğitimimizde önemi yadsınamaz bir rol oynamaktadır. Şehircilik Anabilim Dalı bünyesinde, disiplinler arası etkileşimin gerekliliğinin farkında olarak, planlama ve şehircilik alanına dair mevcut ve güncel konularla ilgili kuramsal ve uygulamalı çalışmalar/araştırmalar yürütülmektedir. Analiz etme ve yorumlama düzeyleri yüksek, ifade teknikleri gelişmiş plancılar yetiştirmenin öneminin farkında olan Şehircilik Anabilim Dalı, stüdyo çalışmalarını ve ders içeriklerini bu amacı gerçekleştirmeye yönelik düzenlemektedir. Şehircilik Anabilim Dalı yedisi doktor ünvanlı olmak üzere toplam on kişilik öğretim kadrosuyla halen çalışmalarına devam etmektedir.
Bölge Planlama, bölgesel eşitsizliklerin ortadan kaldırılması amacıyla ortaya konmuş bilimsel ve akademik bir çalışma alanıdır. Ancak, dünyanın sosyo - ekonomik yapısındaki hızlı değişimler bazında mekansal organizasyon ve mekan ile ilgili yeni kavramlar üzerinden yeni tartışmalara sebep olmuştur. Günümüzde, bölge planlamanın çalışma alanında yer alan kentsel, kırsal, büyükşehir, büyükşehir bölgesi ve bölge olarak belirtilen mekansal tanımlamalar ve kavramlar sürekli değişmekte ve gelişmektedir. Planlama açısından da 1950'li yıllardan beri terimler ve anlamlar açısından değişiklikler yaşanmıştır.
Bölgesel planlama, geçmişteki tanımıyla farklı bir içeriğe sahip olmakla beraber, farklı uzmanlık alanlarından oluşan ekonomik, sosyal ve çevresel konularını içeren kapsamlı bir çerçeve sağlamaktadır. Bölge Planlama ve programa bağlı dersler yoluyla oluşturulan planlama amaçları, yerel / bölgesel yapının oluşumunun yanında çevresel kalite ve sosyal ve ekonomik koşullar açısından gelişim sürecine öncülük edebilecek şartların sağlanmasını hedeflemektedir. Bu hedefler, yaşanabilir ve sürdürülebilir çevre, yerel ölçekte kalkınma potansiyelini geliştiren şartlar ve canlı bir ekonomik yapı ile tamamlanabilir.
Yerel / bölgesel ölçekte gelişim hedeflerine ulaşmak için plancılara ihtiyaç duyulmaktadır. Plancıların, daha önceki işlevlerine ek olarak, yeni düzenleme ve yönetişim sistemine bağlı olarak farklı rollere sahip olmaları gerekli olmaktadır. Araştırma süreçlerindeki çıkarımların ve kararların yerelden bölgeye aktarılması, plancıların arabulucu ve müzakereci teknisyen rolü ile sağlanabilecektir. Plancıların temel görevi, tüm gelişim şartlarını dünya ölçeğindeki gelişimler yardımıyla teknik seviyede kurgularken, aynı anda da yerel dinamik ve istekleri (öncelikleri) mekansal karar aşamalarına yansıtabilme yetisine sahip olabilmeleridir.
Yrd.Doç.Dr.Serkan KEMEÇ (100.Yıl Üniversitesi)
Öğr.Gör.Işıl KOÇ (P&M Peyzaj Tasarım)
Öğr.Gör.Erman AĞMAZ
Öğr.Gör.Hüseyin Ali ÇELİKESİR
Öğr.Gör. Dr. Fulya SINACI ÖZFINDIK
1.SINIF GÜZ DÖNEMİ
ŞBP 101 Matematik
ŞBP 111 Temel Eğitim ve Projesi I
ŞBP 112 Kent Planlamaya Giriş
ŞBP 113 Düşünce Tarihi
ŞBP 114 Bilgisayar I
ŞBPIT 101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
ŞBPTD 101 Türk Dili I
ŞBPYD 101 Yabancı Dil I
1.SINIF BAHAR DÖNEMİ
ŞBP 202 Kent Sosyolojisi
ŞBP 211 Proje II
ŞBP 212 Sanat Tarihi
ŞBP 214 Kent Planlama Süreci
ŞBP 215 Bilgisayar II
ŞBP 216 Mimarlık Bilgisi ve Projesi
ŞBPIT 201 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
ŞBPTD 201 Türk Dili II
ŞBPYD 201 Yabancı Dil II
2.SINIF GÜZ DÖNEMİ
ŞBP 301 İngilizce Okuma Konuşma
ŞBP 302 İstatistik Bilgisi
ŞBP 303 Kentsel Coğrafya
ŞBP 304 Ekonomi
ŞBP 311 Şehircilik Projesi III
ŞBP 312 Yerleşmeler Tarihi
ŞBP 314 Planlama Kuram ve Teknikleri
2.SINIF BAHAR DÖNEMİ
ŞBP 401 Mesleki İngilizce I
ŞBP 403 Kent Ekonomisi
ŞBP 411 Şehircilik Projesi IV
ŞBP 412 Peyzaj Planlaması
ŞBP 413 Ulaşım Planlaması
ŞBP 421 Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Planlama
3.SINIF GÜZ DÖNEMİ
ŞBP 501 Mesleki İngilizce II
ŞBP 511 Şehircilik Projesi V
ŞBP 512 Kentsel Koruma ve Yenileme
ŞBP 513 Kentsel Konut Politikaları
ŞBP 514 Kent Ekolojisi
ŞBP 518 Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikleri
3.SINIF BAHAR DÖNEMİ
ŞBP 601 İş Hayatı İçin İngilizce
ŞBP 611 Şehircilik Projesi VI
ŞBP 612 Kentsel Tasarım
ŞBP 621 Bölge Planlama
4.SINIF GÜZ DÖNEMİ
ŞBP 799 Şehir Planlama Stajı I
ŞBP 701 Çevre Hukuku ve Uygulamaları
ŞBP 711 Şehircilik Projesi VII
4.SINIF BAHAR DÖNEMİ
ŞBP 899 Şehir Planlama Stajı II
ŞBP 802 Kamu Yönetimi ve Kent
ŞBP 811 Şehircilik Projesi VIII
ŞBP 813 Bitirme Ödevi
3.SINIF GÜZ DÖNEMİ
ŞBP 515 Estetik Kuramları
ŞBP 516 Kentsel Ütopyalar
ŞBP 517 Kentsel Altyapı
ŞBP 519 Anadolu’da Kentsel Arkeoloji
ŞBP 520 Kentsel Donatım
ŞBP 522 Sürdürülebilir Planlama
ŞBP 523 Fiziksel Çevre Kontrolü
ŞBP 524 Erişilebilirlik
ŞBP 525 Yaya Mekânları ve Yollarının Düzenlenmesi
ŞBP 526 Şehir Morfolojisi
3.SINIF BAHAR DÖNEMİ
ŞBP 613 Mitoloji
ŞBP 615 Kent Merkezi Sorunları
ŞBP 616 Geleneksel Doku Analizi
ŞBP 617 Konut Finansman Modelleri ve Örgütlenme
ŞBP 618 Sosyo-Kültürel Mekanlar ve Konut Alanları İlişkisi
ŞBP 619 Gecekondu Yerleşmeleri
ŞBP 620 Anadolu Kentinde Mekansal Yapının Değişimi
ŞBP 623 Planlamada Nüfus ve Yoğunluk Sorunları
ŞBP 624 Stratejik Planlama
ŞBP 625 Yeni Planlama Anlayışları
ŞBP 626 Tarihi Çevre Koruma ve Yenileme Çalışmaları
ŞBP 628 Planlamada Modeller ve Uygulamalar
ŞBP 630 Kentsel Koruma Alanlarında Planlama Örnekleri
4.SINIF GÜZ DÖNEMİ
ŞBP 720 Kentsel Korumada Yönetsel Boyut
ŞBP 721 Metropoliten Planlama
ŞBP 723 Kırsal Alanlar Planlaması
ŞBP 724 Çevresel Etki Değerlendirmesi
ŞBP 725 Bilim Felsefesi
ŞBP 726 Yerseçimi Kuramları
ŞBP 727 Kent ve Sanayi İlişkisi
ŞBP 728 Kentsel Tasarım Uygulamaları
ŞBP 729 Bölgesel Politikalar
4.SINIF BAHAR DÖNEMİ
ŞBP 812 Planlama ve Uygulama Sorunları
ŞBP 816 Globalleşme Sürecinde Kent Yönetimleri ve Çevre Sorunları
ŞBP 817 Planlamada Meslek Teknikleri ve Uygulama Esasları
ŞBP 818 Planlamada Post-Modern Anlayışlar
ŞBP 819 Kentsel Dönüşüm